• Dzień Patronki Szkoły

13.11.2019

Dziewiatego  listopada, już po raz piąty, obchodziliśmy Dzień Patronki SzkołyLarysy Ewy Krause. Uroczystość ta została połączona z nagrodzeniem najlepszych osób biorących udział w V Memoriale Patronki Szkoły.

Uczniowska rywalizacja, w klasach od „zerówki” do klasy VIII, polegała na zbieraniu punktów za naukę, zachowanie i frekwencję.

Zostało wyłonionych dziesięciu finalistów:

VI – Natalia Maziarz

VII – Zuzanna Wruszczak, Artur Karaś

VIII – Aleksandra Wrona

W trakcie uroczystości finałowa "dziesiątka" przystąpiła do ostatniej konkurencji Memoriału – rzutu kośćmi. Rywalizacja była bardzo wyrównana. Wszyscy w napięciu czekali na końcowy wynik.

Największą liczbę oczek - 40 - wyrzuciła Lana Rusa i to ona została zwyciężczynią V Memoriału Patronki. W nagrodę otrzymała puchar ufundowany przez dyrektora szkoły i Radę Rodziców.

Wszyscy finaliści zostali nagrodzeni upominkami. Najlepszym trójkom z każdej klasy wręczono dyplomy.

Program artystyczny szkolnego święta stanowiły wspominki o patronce. Prace uczniów biorących udział w konkursie plastycznym pt. Nasza patronka ozdobiły szkolne korytarze.

Gratulujemy wszystkim nagrodzonym uczniom, a w szczególności najlepszej z najlepszych - Lenie Rusie.

Dąbrowa, 9.11.2019r.

tekst, foto: dos

• Złote siatkarskie drużyny

19.11.2019

Szkoła Podstawowa w Dąbrowie była gospodarzem gminnych mistrzostw w siatkówce, rozgrywanych w ramach Igrzysk Dzieci i Igrzysk Młodzieży Szkolnej, zarówno w grupie dziewcząt jak i chłopców.

Do rywalizacji o medale przystąpiły dziewięć drużyn z trzech szkół.

Naszą szkołę reprezentowały:

dziewczęta/grupa starsza: Magdalena Ciesielska - kapitan, Martyna Gawrońska, Kinga Genge, Wiktoria Ozimek, Aleksandra Wrona, Klaudia Opioła i Maja Misiura

dziewczęta/grupa młodsza: Julia Apanel - kapitan, Marta Pikulik, Anna Zakrzewska, Lena Łojewska, Klaudia Brach i Zuzanna Bryda.

Mecze rozgrywane były do dwóch wygranych setów, każdy do piętnastu punktów. Rywalizacja była bardzo zacięta i wyrównana. Dopiero ostatnie sety wyłoniły zwycięzców.

Aż trzy drużyny z Dąbrowy zdobyły złote medale: dziewczęta starsze oraz dwie drużyny chłopców. Medale srebrne zdobyły dziewczęta z grupy młodszej.

Nasi siatkarze będą reprezentować gminę Sianów podczas Powiatowych Igrzysk Dzieci, które odbędą się w lutym.

Gratulujemy sukcesu i życzymy powodzenia w kolejnych rozgrywkach sportowych.

Dąbrowa, 31.10.2019r.

teks, foto:dos

Nowe zdjęcia zostały dodane do galerii Gminne mistrzostwa w siatkówce.

• Historia - świadek dziejów... Wycieczka do Gdańska

20.11.2019

W dniach 24-25 października uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. hm. Janka Bytnara w Sianowie i Szkoły Podstawowej im. Larysy Ewy Krause w Dąbrowie wzięli udział w wycieczce zorganizowanej w ramach projektu pn. „Historia – świadek dziejów i pamięci mieszkańców młodego pokolenia Gminy i Miasta Sianów” do Gdyni i Gdańska. Wycieczkę zorganizowało Towarzystwo Przyjaciół Ziemi Sianowskiej w Sianowie.

Wycieczka obfitowała w moc atrakcji, a młodzież z obydwu szkół minęła okazję do bliższego poznania się i zintegrowania ze sobą.

Podczas wycieczki uczniowie mieli okazję zwiedzić Centrum Nauki „Experyment” w Gdyni, Westerplatte, wziąć udział w zajęciach edukacyjnych „Z gruzu i popiołu” i  „Sekrety Enigmy” w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, odbyć spacer połączony ze zwiedzaniem i czasem na zakupy na ulicy Długiej w Gdańsku, skorzystać z atrakcji w parku trampolin „JUMPCITY” w Gdańsku, zjeść przepyszne domowe obiady w Barze „Neptun” oraz KFC i McDonald’s oraz spędzić noc w Olympic Hostel w Gdańsku.

Tekst: Katarzyna Krawczyk, Jolanta Walerjańczyk

Zdjęcia: Małgorzata Pikulik-Przybysz, Dorota Szymańska, Jolanta Walerjańczyk, Katarzyna Krawczyk

Nowe zdjęcia zostały dodane do galerii Historia - świadek dziejów... Wycieczka do Gdańska.

• Festyn rodzinny

21.11.2019

20 września 2019 r. odbył się w naszej szkole festyn rodzinny, w którym licznie uczestniczyli uczniowie oraz ich rodzice, absolwenci szkoły oraz pracownicy. Festyn obfitował w wiele atrakcji. Była między innymi  nauka pierwszej pomocy dla dzieci z klas 0-VIII, pokaz pracy funkcjonariuszy straży granicznej z Koszalina, pokaz pracy straży pożarnej ze zwiedzaniem wozu strażackiego. Ciekawe zajęcia ekologiczne przeprowadzili pracownicy Nadleśnictwa Karnieszewice. W turnieju piłki nożnej dla absolwentów licznie uczestniczyli absolwenci szkoły z Dąbrowy, Sieciemina, Grabówki oraz zawodnicy drużyny Oldboje Sianów. Klasy wspólnie z wychowawcami przygotowały stoiska z pysznymi przekąskami, a podczas całego festynu każda rodzina mogła wziąć udział w turnieju o tytuł Rodziny na Medal. Mimo deszczowej pogody humory wszystkim dopisywały i  festyn udał się doskonale.

• Wakacje w Woehrden

Wszystko, co dobre, szybko się kończy. Tak też było z naszym tegorocznym spotkaniem w Woehrden w Niemczech, gdzie przez tydzień  świetnie się bawiliśmy. Spotkanie wsparła finansowo organizacja Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży, a nasz wyjazd także Gmina Sianów. Ze strony polskiej uczestniczyło w nim 20 uczniów i 3 opiekunów ze  Szkoły Podstawowej w Dąbrowie.  Po dwuletniej przerwie znów mogliśmy się spotkać z naszymi niemieckimi przyjaciółmi. Gospodarze przygotowali dla nas wiele atrakcji i niespodzianek, ale przede wszystkim na każdym kroku mogliśmy odczuć ich gościnność.  Stworzyli miłą, przyjazną i rodzinną atmosferę, którą będziemy zawsze miło wspominać.

Zwiedziliśmy ciekawe miejsca charakterystyczne dla tego regionu Niemiec. Poznaliśmy Morze Wattowe (niem.Wattenmeer), które pomimo nazwy nie jest morzem. To akwen obejmujący południowo-wschodnią część Morza Północnego. Tu życie toczy się w cyklu pływów. Podczas  odpływu spacerowaliśmy po odsłoniętym dnie morza, a przewodnik w bardzo ciekawy sposób przekazał nam mnóstwo ciekawych informacji o tym miejscu.

Na piękną wyspę na Morzu Północnym – Helgoland - płynęliśmy promem przez 2,5 godz. Tam mogliśmy, między innymi,  podziwiać wspaniałe klifowe wybrzeże. Na wyspie znajduje się także plaża oraz port.

Podczas rajdu rowerowego przejechaliśmy prawie 30 km, zwiedziliśmy najbliższą  okolicę Woehrden i dojechaliśmy na niedaleko znajdującą się plażę - inną niż nasze, bo porośnięte trawą, na której pasą się  owce. Wielu z nas było zaskoczonych, że tak też może wyglądać plaża.

Oprócz zwiedzania było mnóstwo zabaw i gier, których celem było wzajemne poznanie, integracja oraz nauka języków. Trzeba przyznać, że coraz lepiej radzimy sobie z porozumiewaniem się zarówno po niemiecku, angielsku i polsku. Mogliśmy to zweryfikować nie tylko poprzez kontakty z naszymi rówieśnikami, ale także podczas zakupów w sklepach, czy wizycie w restauracji.

Poznaliśmy też niektóre ze zwyczajów naszych niemieckich kolegów, jak choćby wspólne malowanie kamieni, które zabiera się na pamiątkę. Piekliśmy nad ogniskiem ciasto chlebowe, słuchaliśmy polskiej i niemieckiej muzyki, wspólnie nauczyliśmy się tańca pn. „kowbojka” , który został zaprezentowany na pożegnalnej dyskotece. Była wizyta miejscowych strażaków i polewanie wodą ze strażackich wężów oraz przejażdżka strażackim samochodem. A także bitwa na balony z wodą. Ostatniego dnia, korzystając z dobrej pogody pojechaliśmy nad morze, na plażowanie.

Jak widać nasze spotkanie obfitowało w mnóstwo różnego rodzaju aktywności i naprawdę nie było czasu na nudę.

Podczas pożegnania, nie obyło się bez łez. Wymieniliśmy się numerami telefonów i adresami, zrobiliśmy wspólne pamiątkowe zdjęcia.

W drodze powrotnej udaliśmy się do do Heide Parku w Soltau, gdzie miło spędziliśmy czas na tutejszych atrakcjach.

Trzeba także zaznaczyć, że przez cały pobyt towarzyszyła nam była uczennica naszej szkoły Kinga, która od kilku już lat mieszka w Woehrden. Kinga świetnie poradziła sobie jako nasz tłumacz, ale służyła nam pomocą także w innych sytuacjach, za co jesteśmy jej bardzo wdzięczni.

Podziękowania należą się także Panom  Witkowi i Robertowi, kierowcom z firmy Marotur z Polanowa, których umiejętności i osobowości sprawiły, że podróż minęła bezpiecznie i w miłej atmosferze.

Mamy nadzieję, że rok szybko minie i w lipcu 2020 roku znów się zobaczymy z naszymi niemieckimi kolegami.  Tym razem miejscem spotkania będzie Dąbrowie.